close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מתי נשתמש בתאורת נברשות?

מערכת שורשכט אייר, תשפא11/05/2021

נסו להיזכר כמה פעמים נכנסתם לחלל והרמתם את הפנים כלפי מעלה כדי להתרשם מהמנורה המפוארת שריחפה מעליכם? רוב הסיכויים שמנורה זאת היה נברשת

תגיות:
נסו להיזכר כמה פעמים נכנסתם לחלל והרמתם את הפנים כלפי מעלה כדי להתרשם מהמנורה המפוארת שריחפה מעליכם? רוב הסיכויים שמנורה זאת היה נברשת – גוף תאורה קלאסי במראה יוקרתי. נברשת יכולה למשוך תשומת לב, להפיץ אור למרחקים והיא מהווה פריט דקורטיבי משמעותי בחלל.

במרוצת השנים זכתה הנברשת להתייחסות עיצובית והמציאה את עצמו מחדש על מנת להתאים לאורח החיים המודרני והדינאמי ולבתים העכשוויים המשקפים סגנון חיים זה. עם זאת, נברשת היא עדיין מנורה גדולה מאוד, שמתאימה בעיקר לחלל רחבים או בעלי תקרה גבוהה. לרוב נראה נברשות באולמות אירועים, חדרי ישיבות, משרדים, מסעדות ובתי קפה או בבתים מרווחים בסלון או במטבח במידה ויש מספיק ספייס לתלות נברשת ייחודית.

כיצד תוכלו לבחור את הנברשת האולטימטיבית לחלל המבוקש ומהם הטרנדים הבולטים בתחום?

שילוב אופטימלי של הנברשת בחלל
בבחירת תאורת נברשות חשוב מאוד להתייחס לתנאי החלל ובעיקר למדוד את אורך ורוחב החדר על מנת לוודא שהנברשת אכן לא מעמיסה בנוכחותה ולא חוסמת את המרחב הן כאשר חולפים על פניה והן כאשר יושבים.

קחו לדוגמא נברשת לסלון שלכם או לפינת האוכל. אינכם רוצים לחשוש להרים את הראש בעת קימה מהמקום אלא שהנברשת תהיה מספיק רחוקה בעת התלייה ותאפשר לכם חופש תנועה.
שימו לב שקיימות נברשות מסוגים שונים: נברשת יכולה להיות גוף אחד גדול ומאסיבי או סט של מנורות אשר מתפקדות כישות אחת, הכל תלוי בסגנון המועדף וכן בשאלה האם הנברשת היא מקור האור היחיד בחלל. בחללים גדולים רוב הסיכויים שתעדיפו סט נורות שיוכלו להאיר לכיוונים שונים או יכסו יותר ממרכז החדר. כשמדובר בשולחן אוכל ארוך למשל כדאי למקם שני שנדלירים או נברשת אחת שמצליחה לכסות חלק מרכזי מהשולחן, כדי שכל הסועדים ייהנו מהאור.

נברשות בשלל סגנונות – איך בוחרים את העיצוב?
שאלו את עצמכם: האם תעדיפו נברשת שמתכתבת עם הסגנון הבולט בחלל מבחינת פלטת חומרים, צבעוניות ואופי או להפך – נברשת שתייצר נוכחות מעניינת מעצם הניגודיות שלה על הרקע של החלל. קיימות נברשות בגוונים ניטראליים יחסית שמאפשרות אווריריות בחלל כמו דגמים עם כדורי זכוכית שקופים ולעומתם נברשות בגוונים חמים לחימום מראה של חלל בעיצוב שנוטה להיות קר או מנוכר. אפשר לבחור נברשת שחורה דומיננטית או מבין דגמים העשויים מחומרים טבעיים כולל צדפים, חבלים וחרוזים או דגמים גיאומטריים, שיכולים להמשיך או לשבור את קווי המתאר הליניאריים האופייניים של החדר.

מה שבטוח יש ממה לבחור. נבחרת הנברשות מגיעה היום בסגנונות שונים כולל עיצובים מינימליסטיים ומתוחכמים ועיצובים דרמטיים יותר בניחוח של פעם כמו נברשת וינטאג' מדוגמת או נברשת משובצת ויטראז'.

הנברשות של היום גם מייצגות את הטכנולוגיה המתקדמת שהשפיעה על עולם התאורה. כמו למשל, שלט RF ואפילו אפליקציה לטלפון החכם שניתן לשלוט דרכה באור המופץ מהמנורה. כמו כן, דגמים רבים מגיעים ב-3 גווני אור לבן מובנים הניתנים לשינוי על ידי כיבוי והפסקה של המפסק או בשלט. בדרך זו אפשר לבחור את האור לפי המצב בשטח: אור לבן, חם או קר ואור המדמה אור יום טבעי.

נברשת מודולארית בהתאמה לחלל ולצרכים
שימו לב לכך שקיימות גם מנורות מודולאריות כאשר ניתן לכוונן את אורך הזרועות או לבחור מראש את מספר הראשים מפליז של המנורה לפי הצורך או לשנות את הזווית של כל חישוק בנפרד ולקבל שלל עיצובים מעניינים. מלבד קוטר הנברשת כדאי להתייחס גם באיזה בסיס מנורה מדובר ואיזה סוג נורות (למשל, 4G). רכשו נברשת מרשת תאורה מובילה המציעה מבחר נברשות במחירים אטרקטיביים ובסטנדרטים גבוהים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה